Frågor?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Logga_MaskinLeverantorerna.jpg

Pressrelease: Från familjeföretag till nationellt starkt varumärke

Lika mycket fokus på service som på inköp av moderna truckar
Ottosson Truck AB går nu in i en ny tillväxtfas med varumärket Hyundai Forklifts i Sverige. Med målsättningen att möta efterfrågan av en helhet både vad gäller en bredd av modernatruckar och nära personlig service. En satsning som på sikt väntas ge Ottosson Truck / Hyundai en plats på topplistan över de mest efterfrågade leverantörerna i Sverige.

Varumarket.png

Ottosson Truck / Hyundai – uppträder som ETT varumärke i Sverige och erbjuder det bästa av två
världar. Sedan tidigare har Ottosson Truck AB fått toppbetyg i kundundersökningar vad gäller sitt
engagemang och sin proaktivitet på servicebiten. Hyundai Forklifts är i dag ett av världens snabbast
växande truckvarumärken som erbjuder enorma erfarenheter från en mängd olika branscher.
Det uppdaterade varumärket ”Ottosson Truck / Hyundai” kombinerar närhet och tillgänglighet till
sina kunder MED moderna truckar baserade på internationell dokumenterad erfarenhet.

– Vi har märkt en ökad efterfrågan både på vårt sätt att jobba när det gäller service och på trucken Hyundai Forklifts, säger VD Bengt Joelsson. Efter några års etableringsfas av varumärket Hyundai Forklifts finns idag ett mer naturligt intresse från bland annat hamnar, större och mindre industrier som exempelvis skogs- och pappersindustrin, säger Bengt Joelsson som ser mycket positivt på framtiden och nu menar att varumärket Hyundai Forklifts har fått ökad kännedom i Sverige.

Hyundai_produktutbud.png

Med anledning av detta har företagsvarumärket uppdaterats för att tydliggöra den nya profilen och
göra det enkelt för kunden att förstå Ottosson Truck / Hyundais totala kunderbjudande.

– Många människor som träder in i truckvärlden för att göra inköp av truckar eller service känner
sig vilsna av alla valmöjligheter, koncept och produktpaket. Därför har vi valt att göra det enklare
för alla, säger marknadskoordinator Pernilla Stenström som divit fram den nya plattformen tillsammans
med strategi- och idébyrån Annaochanna i Sölvesborg.

Från familjeföretag till nationellt starkt varumärke
I samband med att Ottosson Truck AB fick Sverigeagenturen på Hyundai Forklifts inleddes en ny era i familjeföretaget
som har sitt huvudkontor strax utanför Sölvesborg. Ägaren Anette Saleskog har med sin styrelse tagit
det stora steget att utveckla sin far Sven-Eric Ottossons entreprenörsföretag sedan snart 50 år - till en nationell
företeelse. Sedan Anette tog över ha företaget fördubblat sin omsättning och nu går hon på en strategisk offensiv
för ytterligare tillväxt. Tillväxten har gjorts med ett antal företagsuppköp men även genom stark organisk
tillväxt som väntas fortsätta. Vissa organisationsförändringar har gjorts och utvecklingen är just nu inne i en
intensiv fas.

– Att fusionera företag kräver mer jobb och eftertanke än man tror. Det handlar om att skapa en visuell resa
som alla kan ta till sig. Det handlar om att integrera människors tänkande och skapa motivation framåt. Förändringar
ses oftast som något negativt men just nu har vi flow, säger ägaren och affärsutvecklaren Anette
Saleskog.

Alla kontor och verkstäder integreras och får en gemensam profil
Befintliga kontor i Sölvesborg, Norrköping (fd All-Truck AB) och kontoret i Helsingborg får under den närmaste
året gemensam profil. Under hösten 2017 görs en full integrering rent juridiskt. Fler uppköp är möjliga i framtiden.

Samarbete med återförsäljare intensifieras
För att nå u i Truck-Sverige på lokal och nära nivå har Ottosson Truck / Hyundai ett växande återförsäljare-nät som också är under stark utveckling i ett allt tajtare samarbete.

Anställd Key Account jobbar på Sverigenivå med storkunder
Under våren har Ottosson Truck / Hyundai fått en Key Account som arbetar över hela Sverige
med kunder som behöver ett större nationellt upplägg rent geografiskt. Jonas Persson
kommer närmast från Stena Recycling och har sedan tidigare många års erfarenhet från
truckbranschen. Han är en av dem som kommer lyfta Ottosson Truck / Hyundai på
nationell nivå i strävan att få varumärket att bli en av Sveriges mest efterfrågade.

Jonas_P.png

Belöning 6000 kr - hitta Teamleader till Helsingborg
Under 2016 märkte allt fler företag oavsett bransch att det blev svårare att hitta nya medarbetare med rätt
kompetens. Så även för Ottosson Truck / Hyundai. Genom ett annorlunda grepp - en belöning på 6000 kr -
lyckades man till slut hitta den eftersökta Teamleader man länge sökt till kontoret i Helsingborg. Belöning på
6000 kr är nu utbetald och Ottosson Truck / Hyundai har anställt Teamleader/Servicetekniker Pierre Öxell

Söker fler medarbetare det närmaste året
I planeringen för det närmaste året ligger annonsering efter ytterligare fem medarbetare.

Ottosson Truck/Hyundai har Sveriges mest engagerade servicetekniker som alltid arbetar nära dig, aldrig mer än 1 timme ifrån.
Med ambulerande servicebilar känner sig våra kunder trygga. Det har de gjort sedan 50 år tillbaka. Inom nätverket av kontot, verkstäder och återförsäljare finns uthyrning och försäljning av nya och begagnade truckar, rådgivning, utbildning och mycket mer att
tillgå. Med Sverigeagenturen för Hyundai Forklifts erbjuder vi ett av Sveriges snabbaste växande truckvarumärke, med en bredd av
truckar som utvecklats utefter världsmarknadens behov. Vi specialanpassar även truckar för specifika branscher eller andra önskemål. Ottosson Truck/Hyundai erbjuder totallösningar med rätt truckar, rätt service, rätt ergonomi, rätt pris och rätt finansiering. Det är därför våra kunder upplever hög kvalitet i vårt samarbete.
Det bästa av två världar - Lokal service nära dig i kombination med globala truckar i frontlinjen.

Vill du veta mer?

Vill du ha mer information? Lämna din e-post eller ditt telefonnummer så kontaktar vi dig. Alternativt så når du oss på tel 0456 - 317 70 och e-post info@ottossontruck.se.

Vad säger våra kunder?

”Personligt, Professionellt, och Prisvärt”

Smekab

”Ett bra samarbete under många år, där Ottossons Truck med rätt kompetens och med stor lyhördhet, uppfyller våra krav”

Stans & Press

”Litet företag med mycket hög service och flexibilitet, precis som vi”.

Konga Mekaniska

”Mycket serviceinriktad personal med mycket bra maskinkunskap”.

Saab Kockums
Klicka här för att gå tillbaka

Vill du ha vårt nyhetsbrev?