Frågor?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Logga_MaskinLeverantorerna.jpg

Pressrelease Rockin the Road

Läs artikeln, hur vi skapat konceptet Rockin the Road och hur vi utvecklas.

Hyunda_on_Tour_in_Sweden.png
Sweden Rock i unikt samarbete med Ottosson Truck AB = Rockin the Road. Under våren kommer ett av världens starkast
truck-varumärken – Hyundai att rocka loss på vägarna runt om i Sverige.
Ottosson Truck AB gör en turné kallad Hyundai Rockin the Road.

Ottosson Truck – på stark frammarsch i Sverige med varumärket Hyundai
På turnén kommer Hyundais truckar visas upp med alla sina goda egenskaper för kunder och andra intressenter som ser sig om efter något nytt på truckfronten. Ottosson Truck AB är sedan 2015 totalanvarig för hela Sverige som importör och generalagent för det globala truckmärket Hyundai.

– Med över 45 års erfarenhet i truckbranschen ligger vår unikitet i vår breda kompetens, säger Marknadschef Anette Saleskog som också äger Ottosson Truck AB. Vi levererar inte bara trucken utan vi anpassar den till kundens verksamhet - vi ser till att trucken lever ett gott liv och presterar långsiktigt.

Ottosson Truck växer
Ottosson Truck AB har det senaste året växt med 50% i omsättning och beräknar en tillväxt på 30% under 2016.
Företaget har under det senaste året växt både organiskt och men även med företagsköp samt med nya återförsäljare.
Vårens Roadshow väntas leda till ett starkare ”trucksverige” för Ottosson Truck/Hyundai.

Viktigt att jobba nära återförsäljare och kunder.
Ottosson Truck AB bjuder nu in till visning, provkörning, tävlingar om biljetter till Sweden Rock, mat och
gemenskap där truckintresserade träffas och snackar alla typer av truckbry.
– Genom att erbjuda truckmarknaden i Sverige kundanpassade trucklösningar och optimal service skall vi gemensamt med kund finna långsiktig lönsamhet. Det är vår affärsidé, säger Bengt Joelsson VD för Ottosson Truck.
– Det gör vi med hög servicegrad, nära samarbete och förståelse för kunden.

On-tour Rockin the Road sker i samarbete med:
SMM Truck AB - Södertälje
ALL-TRUCK AT AB - Norrköping
SYDTRADE TRUCKAR AB - Växjö
AltiTruck AB – Halmstad
UPPLANDS TRUCKTEKNIK AB – Uppsala
WTS Västerås Truckservice AB - Västerås

Turnén startar i Malmö 12-13 april och går vidare till Helsingborg 18-19 april, Halmstad 21-22 april, Norrköping 27-28 april, Västerås 10-11 maj, Södertälje 17-18 maj, Växjö 25-26 maj och slutligen Norje 8 juni. Finalen står den 9-11 Juni inne på Sweden Rocks festivalområde.

Varför samarbete med Sweden Rock?
– Varför inte, säger marknadskoordinatorn Pernilla Stenström och fortsätter; Sweden Rock är Sveriges största rockfestival och är oerhört populär bland många truckförare. Vi vill göra något unikt med vår Roadshow som tillför extra mervärde vad gäller upplevelse. Därför har vi valt att samarbete med Sweden Rock.
Dessutom ligger Sweden Rock festival i direkt anslutning till Ottosson Trucks anläggningar i Norje. Sweden Rock är goda samarbetspartners – de har bland annat tagit fram illustrationer till vårt kampanjmaterial.
Vi tillför något nytt i branschen som känns både spännande och roligt.

Presskontakt Marknadschef                                       Presskontakt VD
Anette Saleskog                                                         Bengt Joelsson
Direkt/sms 0456-589 776                                           Direkt/sms 0456-589 775
anette@ottossontruck.se                                            bengt@ottossontruck.se
Hyundai_Rockin_the_Road.png
Ottosson Truck grundades 1969 och företaget har sedan dess präglats av nytänkande utifrån marknadens behov.
Ottosson Truck servicebilar är alltid nära sina kunder vilket innebär – aldrig mer än 1 timme ifrån kunden – ett stort nätverk med 55 servicetekniker runt om i Sverige. Ottosson Truck tror på snabb, flexibel och hög
kvalité vad gäller tjänster.
Ottosson Truck är stolt importör och generalagent för globalledande Hyundai.

Läs mer på www.ottossontruck.se

Vad säger våra kunder?

”Litet företag med mycket hög service och flexibilitet, precis som vi”.

Konga Mekaniska

”Personligt, Professionellt, och Prisvärt”

Smekab

”Ett bra samarbete under många år, där Ottossons Truck med rätt kompetens och med stor lyhördhet, uppfyller våra krav”

Stans & Press

”Mycket serviceinriktad personal med mycket bra maskinkunskap”.

Saab Kockums
Klicka här för att gå tillbaka

Vill du ha vårt nyhetsbrev?