Hjalmarssons

Stålkonstruktion, truckar och rock’n’roll

På Hjalmarssons har det varit full verkstad sedan 1985. För att produktionen ska löpa på smidigt är det viktigt att allt fungerar som det ska. Därför ingår de i dag bland annat i en helhetslösning tillsammans med Ottosson Truck/Hyundai.

Hjalmarssons är ett familjeföretag som grundades på mitten av 80-talet. I dag förser de kunder med produkter och tjänster inom en mängd olika affärsområden. På en 6 000 kvadratmeter stor produktionsyta sker allt från stålkonstruktion, byggsmide och VVS till licenssvets och skärande bearbetning.

I produktionen ska komponenter förflyttas och lastbilar lastas. Behovet av välfungerande och pålitliga truckar är stort, och därför har Hjalmarssons under senare år investerat i nya
Hyundaitruckar från Ottosson Truck/Hyundai.

– För ett par år sedan köpte vi de första två truckarna, och till sommaren kommer vi att byta ut några gamla mot två nya eltruckar, berättar Stefan Isacsson som är inköpsansvarig på Hjalmarssons.
Att Hjalmarssons väljer att samarbeta med Ottosson Truck/Hyundai berättar Stefan Isacsson beror på flera saker. Dels gillar de helhetslösningen där allt från service till besiktning och kontroll ingår, och dels är närheten en fördel.

– Om något strular kan de komma hit på en timme. Det är ett bra samarbete och därför väljer vi att satsa på två truckar till, säger Stefan Isacsson.

Under den stundande sommaren väntar förutom två nya truckar även en del rock’n’roll.
Under Sweden Rock Festival kommer Hjalmarssons att finnas på plats med tält på VIP-området för att visa upp och berätta om sin verksamhet. För besökarna kommer det även finnas möjlighet att tävla, vinna priser och prata med säljare och projektledare.
Ottosson Truck/Hyundai har tidigare gjort ett liknande arrangemang med sitt Rockin’ the Road-koncept.
Eftersom upplägget verkligen satte Hyundai på den svenska truckkartan kan de garantera att det är ett vinnande koncept som Hjalmarssons i år hakar på och gör till sin egen grej.
Förutom rock n’ roll finns det en till gemensam nämnare. Han heter Pär Johansson, är art director på Knoester & Co och har sedan tidigare arbetat på Sweden Rock. Inför arrangemanget har han designat material i form av logotyper, t-shirts och inbjudningar till såväl Ottosson Truck/Hyundai som Hjalmarssons.

– Vi har valt att ha detta samarbete med Sweden Rock av många olika anledningar. Dels för att många av våra anställda har ett stort intresse för rockmusik, och dels för att vi tycker om att jobba lokalt. Vi kommer att köra ett industritema som går hand i hand med vår verksamhet och hårdrocken, berättar marknadsansvarig Alice Nilsson.

Vad sommaren har att erbjuda för Hjalmarssons, mer än nya truckar och rock’n’roll, återstår att se. En sak som är säker är i alla fall att det kommer att bli ett fortsatt miljöfokus.

– För oss är miljöarbetet viktigt, och efter den senaste affären har vi sålt eller skrotat alla dieseltruckar och ersatt dem med eldrivna. Att dessutom kunna göra denna upprustning tillsammans med ett lokalt företag som Ottosson Truck/Hyundai känns naturligtvis extra roligt, avslutar Stefan Isacsson.

Hjalmarsson.jpgHjalmarssons.jpg
Det gemensamma intresset för stål, truckar och rock ’n’ roll ligger bakom det framgångsrika samarbetet mellan Sölvesborgsföretagen Ottosson Truck/Hyundai och Hjalmarssons.

 

Klicka här för att gå tillbaka

Vill du ha vårt nyhetsbrev?